دیدنیهای شهر مشهد
نوشته شده توسط : shbi

دیدنیهای شهر مشهد

دیدنیهای شهر مشهد

آثار باستانی و تاریخی زیادی از سناباد تا توس مشهد از قرن هشت به بعد باقی مانده است از قبیل مجد 72 تن،مصلی طرق،مسجد گوهرشاد،گنبد خشتی ،میل اخنگان ،گنبد هارونیه و آرامگاههایی مانند آرامگاه فردوسی،آرامگاه نادرشاه است

مطالب تور مشهد:

 

 

 

 

 

 

پارکهای جنگلی مشهد

 

 

 

پارکهای جنگلی مشهد

از مهمترین پارکهای جنگلی شهر مشهد بوستان بزرگ انقلاب و پارگ جنگلی وکیل آباد است.پارک بزرگ انقلاب که در حاشیه شهر مشهد است که در سال چهل تاسیس شد و دارای دویست و ده هکتار زمین تفریحی ،ورزشی،فرهنگی ،تفریحی و جنگلی است و پارک جنگلی وکیل آباد در شمال شرق مشهد است و با هفتاد هکتار و دارای رودخانه فصلی است

مطالب تور مشهد:

 

 

 

 

 

پیست های ورزشی شهر مشهد

 

 

 

پیست‌های ورزشی شهر مشهد

 

پیست های شهر مشهد شامل پیست دوچرخه‌سواری که یکی از مجهزترین پیست های دوچرخه سواری است  و در سال نود تاسیس شده است،پیست موتورسواری ،پیست اتومبیل‌رانی و پیست موتورکراس که همه ده کیلومتر ازجاده مشهد - شاندیز فاصله دارند؛ از سایر پیست های شهر مشهد می توان  پیست اسکیت کوهسنگی، پیست سوارکاری،پیست اسکیت بلوار شهید باهنر، پیست اسکی کوههای آب و برق مشهد را نام برد.

مطالب تور مشهد:

 

 

 

 

 

 

شاندیز مشهد

 

 

 

شاندیز مشهد

شاندیز یکی  از شهرهای زیبای ایران در استان خراسان است  و در فاصله  پانزده کیلومتری غرب مشهد واقع شده است. شهر ییلاقی و زیبای شاندیز۱۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و در طول جغرافیایی پنجاه ونه درجه و عرض  سی و شش درجه قرار دارد. از جنوب به شهرستان نیشابور از شمال به میدان ولایت و  از غرب با چناران و  گلمکان از مشرق با طرقبه همسایه  است و  و دارای وسعتی حدود ۳۷۸۲۵ کیلومتر مربع است و شامل هفده روستا استمهمترین محصول تولیدی این شهر گیلاس است

مطالب تور مشهد:

 

 

 

 

 

 

پارک آبی مشهد

 

 

 

پارک آبی مشهد

 

 

پارک آبی مشهد که بیشتر به نام سرزمین موجهای آب شناخته می شود یکی از بزرگترین پارک های آبی در خاور میانه شناخته می شود. پارک آبی چه از لحاظ بزرگی و چه سرپوشیده بودن در خاورمیانه تک و بی نظیر می باشد. همچنین این پارک در میان کاملترین پارک های آبی می باشد. این مکان محیطی خوب و آرام را برای افراد به وجود آورده است. لازم به ذکر است که با توجه به امکانات تفریحی بالای پارک آبی, این مکان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری مشهد محسوب می شود. از امکانات تفریحی این پارک می توان به سرسره موج, استخر شنا, سونا, جکوزی ,سرسره تاپسی(Topsy Turvy) اشاره کرد.
ساعت کاری از نه تا بیست و دو می باشد.
بانوان روزهای زوج امکان استفاده از پارک آبی را دارند و آقایان روزهای فرد و جمعه ها می توانند استفاده کنند.
نرخ بلیط برای هر فرد بزرگسال 25 هزار تومان و کودکان(باقد بین 100 تا 120 سانتی متر) 15هزار تومان می باشد.

مطالب تور مشهد:

 

 

 

 

 

بنای هارونیه مشهد

 

 

 

بنای هارونیه مشهد

 

 

 


بنای هارونیه مشهد مکان تاریخی است که در شش صدمتری  آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی واقعه شده است. این مکان تاریخی انحصاران مقبره ای بوده است که در قرن 8 ه.ق بر روی شهر تابران در آن زمان ساخته شده است. در کنار این مکان سنگ مشکی موجود است که نشان دهنده ی امام محمد غزالی است که در قرن های 7 تا 8 هجری قمری میزیسته است. بنای هارونیه مشهد در مرکز شهر طوس واقعه شده است, شکل این بنا مکعب شکل بوده است. بنای هارونیه مشهد از زیبای و شگفت انگیزی بی مانند می باشد. این بنا در بیست و پنچ کیلومتری  جاده ی مشهد قرار دارد. بنای هارونیه مشهد مدتی نیز خانقاه بوده است.

 

بنای هارونیه مشهد

مطالب تور مشهد:

 تور مشهد زمینی

 

 

بوستان بابا قدرت مشهد

 

 

 

بوستان بابا قدرت مشهد

 


بوستان بابا قدرت مشهد در انتهای بلوار فرودگاه مشهد واقع شده است. وسعت آن حدود بیست هکتار است و در سال 1380 شمسی افتتاح شده است. در سال‌های اولیه دهه 1340 شمسی جنگل‌های مصنوعی در منطقه مزبور ساخته شده و پس از آن فرودگاه مشهد احداث شده است. از سال 1370 شمسی این محدوده به عنوان کمپ زائران شناخته شده بود.
همچنین تا پایان خرداد 1379 به عنوان ساختمان اداری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد شناخته میشد.در سال 1380 ساختمان مرکزی به مکانی دیگر انتقال یافت و این مکان به بوستان بابا قدرت نامیده شد.
از امکانات این بوستان می توان به پارکینگ، محوطه بازی کودکان، مکان بازی‌های کامپیوتری، سرویس بهداشتی وغیره اشاره کرد. محوطه‌های گلکاری شده، چمن و درختزار ها گردشی به یاد ماندنی و خاطره انگیز را برای گردشگران به یاد می گزارد.

مطالب تور مشهد:

 

 

 

 

 

باغ موزه نادرشاه مشهد

 

 

 

باغ موزه نادرشاه مشهد

 

 
موزه نادرشاه مشهد که در باغی  زیبا ساخته شده است و مقبره  نادرشاه "حکمران بزرگ افشاری" در این باغ قرار دارد. باغ موزه نادرشاه در چهارراه شهدا  مشهد  واقع شده است. در این موزه  مجسمه سنگی از نادر شاه  افشار قرار دارد که به طرز ماهرانه ای ساخته شده است. در  این موزه غرفه هایی زیادی موجود است که شامل نمایشگاه عکس های مربوط به حوادث  دوره نادرافشار می باشد. همچنین این موزه شامل انواع اسلحه  ششلول, سلاح سرد و گرم, انواع شمشیر, خنجر و تجهیزات جنگی می باشد که به دوره های مختلف قاجار, صفوی و افشاریه برمی گردد. این باغ به دستور نادر شاه در سال ۱۱۴۵ روبه روی حرم امام رضا ساخته شده است. در این موزه شما می توانید تمامی اشیائی که به دوره های قبل به الخصوص زمان قاجار برمی گردد را ببینید.

مطالب تور مشهد:

 

 

 

 

 





:: موضوعات مرتبط: تور مشهد , ,
:: برچسب‌ها: تور مشهد تور مشهد تابستان 93 تور مشهد تعطیلات مرداد 93 تور مشهد شهریور 93 تور مشهد زمینی تور مشهد ارزان تور مشهد هوایی قیمت تور مشهد تورهای لحظه آخری مشهد ,
:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 شهريور 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: